Okazuje się, iż kampania wyborcza przed zbliżającymi się wyborami prezydenckimi w Polsce wpłynęła na decyzje wielu Polaków. Sondaż przeprowadzony przez UCE Research na zlecenie Onetu ujawnia, iż aż jeden na trzech głosujących zmienił zdanie pod wpływem wydarzeń, które miały miejsce w ostatnich tygodniach. Sondaż odbył się w dniach 12-13 maja 2025 r., metodą CAWI, na grupie 1006 Polaków w przedziale wiekowym 18-80 lat, którzy zadeklarowali udział w wyborach. Wyniki badania ujawniają, w jakim stopniu kampania prezydencka wpłynęła na zmianę preferencji głosujących oraz które partie cieszą się największą lojalnością swoich wyborców.
Na pytanie: "Czy wydarzenia/informacje z bieżącej kampanii prezydenckiej sprawiły, iż zmieniłeś decyzję o tym, na kogo zagłosować?", odpowiedź twierdząca pojawiła się u 34,1 proc. badanych. Na zmianę decyzji wskazały osoby wybierające "zdecydowanie tak" lub "raczej tak" - czytamy w Onecie.
Zdecydowana większość uczestników sondażu pozostała jednak przy swoich dotychczasowych wyborach. Łącznie 58,1 proc. badanych udzieliło odpowiedzi "zdecydowanie nie" lub "raczej nie". Co ciekawe, 7,8 proc. osób nie potrafiło określić, czy kampania wpłynęła na ich decyzję, wybierając opcję "trudn