Poczta Kanadyjska na krawędzi. Czy zbliża się koniec codziennej dostawy listów?

bejsment.com 4 godzin temu

Poczta Kanadyjska może mieć problemy finansowe i nie być w stanie płacić rachunków, mówi raport z branży. Raport sugeruje, iż powinni zakończyć codzienną dostawę listów od domu do domu.

William Kaplan, komisarz, podał siedem pomysłów w raporcie o trwającym konflikcie, który może skończyć się strajkiem lub zamknięciem już 22 maja.

„Uważam, iż jest sposób, aby Poczta Kanadyjska przez cały czas była ważna dla kraju” – napisał Kaplan.

Kaplan powiedział, iż musimy zmienić zasady dotyczące Poczty Kanadyjskiej. Stwierdził, iż jej oczekiwania dotyczące dostaw są nierealne. Dodał, iż Poczta powinna przestać dostarczać listy do każdego domu, ale powinna przez cały czas dostarczać listy do firm codziennie.

Także poruszył temat skrzynek pocztowych. Powiedział, iż jak tylko jest to możliwe, powinniśmy je montować.

Jednak zasugerował ten pomysł, mimo iż w swoim raporcie napisał, iż powinniśmy przez cały czas dostarczać listy do wszystkich adresów w Kanadzie.

W swoim raporcie omówił problemy Poczty Kanadyjskiej. Stwierdził, iż ma ona “kryzys istnienia: jest praktycznie niewypłacalna lub bankrutuje”.

Następnie powiedział, iż Poczta musi przemyśleć swoje działania, jeżeli chce przez cały czas działać bez ciągłego wsparcia finansowego od rządu.

Polecił też rządowi, żeby przestali zamykać wiejskie placówki pocztowe i znieść obowiązek ich przekształcania w skrzynki pocztowe.

Pisze w swoim raporcie, iż nie ma dobrych argumentów na rzecz przestawania zamykania kiedyś wiejskich, a teraz miejskich placówek pocztowych. Dodaje, iż Poczta ma „plan dostosowania dostaw” dla tych, którzy nie mają dostępu do lokalnej skrzynki pocztowej.

Kaplan został poproszony o mediowanie w sporze po zwróceniu się do niego rządu, kiedy była blokada między Pocztą Kanadyjską a Kanadyjskim Związkiem Pracowników Poczty (CUPW). Blokada ta trwa już 30 dni i nie wydaje się zanikać z powodu obecnej niepewności.

Rząd zwrócił się do Kanadyjskiej Rady ds. Stosunków Pracy z prośbą o nakazanie pracownikom powrotu do pracy, jeżeli zgodzi się z ministrem pracy Stevenem MacKinnonem, iż negocjacje utknęły.

MacKinnon zasugerował też, iż komisja powinna się przyjrzeć strukturalnym problemom sporu i do 15 maja wydać raport, który będzie bazą do negocjacji dla obu stron.

Spór między związkiem a Pocztą dotyczy rzeczy takich jak płace pracowników, zatrudnianie pracowników tymczasowych, dostawy w weekendy, benefity i emerytury, oraz jak Poczta Kanadyjska może zaradzić swojemu kryzysowi finansowemu. Eksperci mówią, iż może ona pójść taką samą drogą jak firma Blockbuster.

Kaplan powiedział, iż oprócz zmian w codziennej dostawie i na wiejskich placówkach, powinniśmy zmienić zasady pracy, aby Poczta miała większą elastyczność w zatrudnianiu pracowników na niepełny etat do dostarczania listów w weekendy i pomocy w dni robocze.

Napisał też, iż Poczta powinna mieć możliwość zmiany codziennych tras dostaw, aby uniknąć korków i pracy po godzinach.

Doug Ettinger, szef Poczty Kanadyjskiej, w e-mailu powiedział, iż raport daje jasny obraz wyzwań, przed którymi stoi Poczta, CUPW, pracownicy i wszyscy Kanadyjczycy.

„Jest to bardzo ważne, ponieważ musimy spełniać wszystkie potrzeby kraju w zakresie dostaw. Wszystko to jest o wiele ważniejsze teraz, gdy Kanada próbuje poprawić swoją gospodarkę na tle zagrożeń ze strony Stanów Zjednoczonych”.

Ettinger dodał, iż są zadowoleni z zaleceń w raporcie i chcą pracować z partnerami negocjacyjnymi i federalnym rządem, aby sprostać wyzwaniom. Powiedział też, iż raport „pomaga nam stworzyć nowoczesną pocztę, która będzie spełniała zmieniające się potrzeby kraju”.

Związek zawodowy powiedział w oświadczeniu prasowym wydanym w czwartek, iż otrzymał raport, przegląda jego szczegóły i da aktualizację jak tylko to możliwe.

Dodał, iż planują spotkanie z minister zatrudnienia i spraw rodzin Patty Hajdu w piątek, na którym pojawi się też sekretarz stanu ds. pracy John Zerucelli.

Związek zawodowy również wezwał Pocztę Kanadyjską do powrotu do stołu negocjacyjnego, po tym, jak Poczta poprosiła o „chwilowy odpoczynek” na początku tygodnia, aby mogła skupić się na „przygotowaniu szczegółowych propozycji”.

Idź do oryginalnego materiału