Priorytetem inwestycje zabezpieczające przed powodzią
Most przez dziesiątki lat służył jako przeprawa przez Odrę; jego przebudowa spowodowała korki w Krośnie Odrzańskim. – Cieszę się z tej inwestycji. Wiem, jak wiele osób oraz firm czekało na jak najszybsze otwarcie mostu i oddanie go do użytkowania – zaznaczył szef MI.Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Joanna Kopczyńska podkreśliła, iż inwestycje związane z zabezpieczeniem przeciwpowodziowym na Odrze są priorytetowe. – Kolejnej zimy, kiedy pojawią się na Odrze w Krośnie Odrzańskim zatory lodowe, będą już odpowiednie warunki do lodołamania, co zabezpieczy całe miasto przed powodzią zatorową – powiedziała. Oceniła, iż Odra jest rzeką “trudną”, a zjawiska powodziowe są na niej – gwałtowne.Jedna z ważniejszych przepraw na Odrze w zachodniej Polsce
Żelazny most o długości 146 m został zbudowany w 1905 r. przez firmę Beuchelt u. Co. Napis z nazwą producenta zachował się na jednym z filarów od strony wschodniej. Przeprawa powstała obok nieistniejącego starego, drewnianego mostu typu holenderskiego, który z czasem rozebrano. W 1945 r. obiekt został uszkodzony w trakcie działań wojennych. Mimo upływu czasu most jest jedną z ważniejszych przepraw na Odrze w zachodniej części Polski. Stanowi też jedną z atrakcji turystycznych miasta; wiodą nim m.in. szlaki piesze oraz nordic walking.
Przeprawę od Wód Polskich przejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).