Zabytkowy most w Krośnie Odrzańskim już przebudowany i przejezdny

2 dni temu
– Konstrukcja została podniesiona o dwa metry, co było kluczowym elementem – poinformował Klimczak w poniedziałek na konferencji prasowej w Krośnie Odrzańskim. Dodał, iż prześwit pod mostem jest tak duży, iż zagrożenie powodziowe zostało zniwelowane praktycznie do minimum. Ta cześć województwa lubuskiego była zimą zagrożona powodzią zatorową.

Priorytetem inwestycje zabezpieczające przed powodzią

Most przez dziesiątki lat służył jako przeprawa przez Odrę; jego przebudowa spowodowała korki w Krośnie Odrzańskim. – Cieszę się z tej inwestycji. Wiem, jak wiele osób oraz firm czekało na jak najszybsze otwarcie mostu i oddanie go do użytkowania – zaznaczył szef MI.Prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Joanna Kopczyńska podkreśliła, iż inwestycje związane z zabezpieczeniem przeciwpowodziowym na Odrze są priorytetowe. – Kolejnej zimy, kiedy pojawią się na Odrze w Krośnie Odrzańskim zatory lodowe, będą już odpowiednie warunki do lodołamania, co zabezpieczy całe miasto przed powodzią zatorową – powiedziała. Oceniła, iż Odra jest rzeką “trudną”, a zjawiska powodziowe są na niej – gwałtowne.

Jedna z ważniejszych przepraw na Odrze w zachodniej Polsce

Żelazny most o długości 146 m został zbudowany w 1905 r. przez firmę Beuchelt u. Co. Napis z nazwą producenta zachował się na jednym z filarów od strony wschodniej. Przeprawa powstała obok nieistniejącego starego, drewnianego mostu typu holenderskiego, który z czasem rozebrano. W 1945 r. obiekt został uszkodzony w trakcie działań wojennych. Mimo upływu czasu most jest jedną z ważniejszych przepraw na Odrze w zachodniej części Polski. Stanowi też jedną z atrakcji turystycznych miasta; wiodą nim m.in. szlaki piesze oraz nordic walking.

Przeprawę od Wód Polskich przejmie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

Idź do oryginalnego materiału