19 grudnia w Marcinkowicach (gm. Oława) oficjalnie otwarto i oddano do użytku nowy most na rzece Oława w ciągu drogi powiatowej nr 1570 D, prowadzącej w kierunku Zakrzowa.
Most, którego konstrukcja została naruszona podczas ubiegłorocznej powodzi, został wyburzony i zbudowany od podstaw. Przeprawa dzięki dobrej współpracy Samorządu Powiatu Oławskiego i administracji rządowej przebudowana została w ekspresowym czasie.
Przedsięwzięcie pn. "Przebudowa mostu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 1570 D" zostało zrealizowane w ramach zadania usuwania skutków powodzi. Koszty wykonania tego ważnego dla społeczności regionu przedsięwzięcia zostały w całości sfinansowane w ramach podziału środków na usuwanie skutków noszących znamiona klęski żywiołowej. Na realizację zadania rząd przeznaczył blisko 5 mln zł.
Podczas spotkania Wojewoda Dolnośląski Anna Żabska wyraziła zadowolenie z faktu, iż oddawany dziś most będzie długo służył społeczności lokalnej. Gospodarz spotkania Marek Szponar - Starosta Oławski podziękował Pani Wojewodzie za natychmiastową reakcję po ubiegłorocznej powodzi i przyznanie rządowych środków na odbudowę mostu. Starosta podziękował Arkadiuszowi Szkudlarkowi - dyrektorowi Zarządu Zlewni we Wrocławiu oraz pracownikom Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego za dobrą współpracę przy realizacji zadania, a także wszystkim osobom i jednostkom, które miały wkład w realizację przedsięwzięcia na każdym jej etapie.
O przebiegu procesu inwestycyjnego mówił Dyrektor Powiatowego Zarządu Drogowego w Oławie Wojciech Drożdżal oraz Józef Rabiega, który prowadził nadzór inwestorski nad realizacją prac. W spotkaniu uczestniczyli Wicestarosta Maria Bożena Polakowska, Sekretarz Powiatu Monika Dewerenda, radny Rady Powiatu Piotr Krótki, przedstawiciele Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie oraz Andrzej Kaniowski - prezes zarządu Przedsiębiorstwa Robót Drogowo-Mostowych w Brzegu, firmy realizującej zadanie.
Przypomnijmy, przebudowa mostu w Marcinkowicach została zrealizowana ze względu na zagrożenia ujawnione podczas powodzi we wrześniu 2024 roku. Wtedy stary obiekt powodował spiętrzenie wody i stwarzał realne niebezpieczeństwo dla mieszkańców. Prace budowlane ruszyły 15 września br. Ich celem była poprawa bezpieczeństwa mieszkańców i zwiększenie odporności infrastruktury drogowej na skutki ekstremalnych zjawisk pogodowych.
Warto podkreślić, iż zgodnie z zaleceniami Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu most zachował swoją historyczną formę, jego oryginalną szerokość oraz formę barier, zwiększono światło obiektu.
Więcej zdjęć publikujemy na Facebooku starostwa - kliknij!










3 godzin temu














