Ponad 700 tys. osób zainstalowało aplikację mZUS

5 godzin temu

Narzędzie, które ZUS udostępnił swoim klientom w listopadzie 2022 roku zyskuje coraz większą popularność . Liczba użytkowników aplikacji mobilnej mZUS przekroczyła już700 tys. Od momentu uruchomienia cieszy się ona rosnącym zainteresowaniem, ułatwiając klientom szybki i wygodny dostęp do niektórych usług Zakładu dzięki telefona.

Narzędzie przeznaczone jest dla ubezpieczonych, świadczeniobiorców i osób, które korzystają z programów świadczeń dla rodziny.

– Aplikacja mZUS to nowoczesne i przyjazne rozwiązanie. Dzięki niej klienci, będąc w dowolnym miejscu, mogą złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze 800 plus lub Dobry Start. Pozwala także na wygodnie zarezerwują e-wizyty, czyli wideorozmowy z pracownikiem ZUS-u, lub połączenie się z infolinią. Dla klientów, którzy preferują kontakt bezpośredni, dostępna jest opcja umówienia przez aplikację wizyty w placówce Zakładu – informuje Katarzyna Krupicka,regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa podlaskiego.

Z programu można korzystać na urządzeniach mobilnych z systemami operacyjnymi Android i iOS. Wystarczy pobrać go ze sklepu Google Play lub App Store. Aby aktywować narzędzie, należy powiązać je ze swoim profilem na Platformie Usług Elektronicznych (PUE)/eZUS.
W aplikacji mZUS użytkownicy mogą:
składać wnioski o świadczenia: wychowawcze (800 plus), Dobry Start czy z Programu Aktywny Rodzic,
umawiać e-wizyty i wykonywać uwierzytelnione połączenia z Centrum Kontaktu Klientów ZUS – aplikacja sama wybierze numer, jeżeli klient wyrazi zgodę,
korzystać z kalkulatora emerytalnego, który umożliwa wykonanie prognozy wysokości przyszłej emerytury,
sprawdzać rodzaj pobieranych świadczeń emerytalnych i rentowych z ostatniego roku,
przeglądać zaświadczenia lekarskie (ZLA) wystawione w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
weryfikować pobrane zasiłki z ostatnich 6 miesięcy,
kontrolować dane dotyczące ubezpieczeń, składek, kapitału początkowego oraz stanu konta w ZUS, a także zgłoszeń członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego,
umawiać wizyty w wybranych placówkach ZUS-u w dogodnym terminie,
wysyłać wiadomości do ZUS-u i odczytywać odpowiedzi.

źródło: ZUS województwa podlaskiego

Idź do oryginalnego materiału